Friday 18 February 2011

meh kongsi sama-sama :)

Assalamualaikum, selamat hari Jumaat. :) sesuai ngan tajuk entry hari, aku nak cite sal kongsi sama-sama. dalam hidup kita banyak benda yang kite boleh kongsi sama-sama, hanya certain thing jer yang memang tak boleh nak kongsi. so, pendekkan citer, kita cakap pasal yang boleh kongsi sama-sama dulu k. senyumm :)))))) hehe..dapat ilham ni pun sebab tadi time kelas IBM (nama penohnyer International Business Management..hehe cakap london sikit :P) lecturer aku cam bagi tazkirah jumaat la jugak bile cakap bende kat dunia ni sepatutnya kita perlu kongsi ngan org len, contohnyer cam kesenangan, ilmu, atau ape-ape jer nikmat yang datang dari Allah, kite kongsi ngan orang len coz tanpe Allah bende tu mesti tak jadi milik kite. betul tak??? :P aku selalu ke kongsi r?? ntah...tak boleh nak jawab bende ni..hanya orang sekeliling aku jer yang ada jawapan samada aku ni seorang pemurah yang selalu berbagi nikmat. kalau jawapannya tak, aku mintak maaf la, dan aku try terbaik untuk jadi lebih baik lepas ni. jom kita kongsi :P next, puan pun ade gak cakap yang kite kene hargai ape yang kite ada sekarang dan kene selalu bersyukur. Syukur Alhamdulillah, selama 21 tahun ni, banyak sangat nikmat yang diberikan. :) syukran ya Allah. cakap sal menghargai pulak, mule-mule kita cakap sal family ok? aku belajar erti menghargai keluarga aku bile ayah and adik bongsu aku meninggal. semenjak dari hari tu, macam aku sangat takut kehilangan salah seorang dari family aku lagi. aku try bersungguh-sungguh jadi anak yang baik, kakak yang baik dan adik yang baik. walaupun aku selalu menyusahkan, menyemak, dan menyakiti diorang, tapi aku sangat sangat dan sangat sayang family aku. next, cakap sal menghargai kawan dan teman sebelum dan selepas...har3, bile sampai part ni, aku sedar disini lah banyaknya kekurangan aku. aku sangat tak menghargai golongan ini.. statement dari aku. betol..... sebab aku memang jenis yang individualistik sedikit. pentingkan diri sendiri, and yang paling penting aku tak suke bende remeh dalam persahabatan ataupun perhubungan dan yang sewaktu dengannya. pengalaman aku la, aku takde kawan pun yang memang kaw-kaw rapat ngan aku lame-lame. maksudnye kawan aku ikut tempat dan keadaan. camtu la. aku cam tak leh nak selalu ngan diorang tu lame-lame. ntah, tak tau kenapa. sebab tu la kot aku ni bukan kawan atau teman atau sahabat yang baik, sebab aku tak menghargai diorang. tettttttt...tutup citer kawan... cakap pulak sal encik bubu...soalan yer...encik bubu adakah awak merasai awak dihargai??????hahahahaha...jawab dalam hati la yer..mungkin ya atau mungkin tak. sebab aku memang tak boleh blah...hahaha.. asyik marah-marah jer kan. take time untuk pulihkan keadaan, tapi aku memang tak nak kehilangan siapa-siapa...family, kawan ataupun encik bubu. aku taknak sorang-sorang. walaupun aku nampak blur, tersengih-sengih sentiasa, gelak tak tentu pasal, merapu tiap masa, aku tetap manusia biasa, buat silap selalu...dan yang penting sekali aku masih punya hati dan perasaan walaupun tiada taman, hanya tasik biru....hahaha... :P aku mintak maaf untuk sesiapa yang merasa disakiti, aku tak sengaja menyakiti...sekian, terima kasih. :)))

1 comment: