Wednesday 17 March 2010

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
Airmata apa pula yg jatuh dr mataku?
Airmata pada peristiwa apakah itu??
Jika saja airmata itu adalah airmata kemenangan, pasti saja akulah insan yg sentiasa inginkan airmata itu utk jatuh..
Namun, bagaimana pula jika airmata itu adalah kunjungan buatku yg sedang berduka lara..utk sbh kekalahan, kehilangan dan kekhilafan aku sendiri..
Pasti saja aku benci pada tangisan itu..
Aku x mahu airmataku jatuh spt gadis itu..krn aku xmahu kehilangan itu menapak pada hari2 ku..
Aku x mahu airmataku jatuh spt lelaki itu..krn aku x inginkan kehadiran sbh penyesalan dalam driku..
Apa yg aku mahu adalah..
ketika aku harus kehilangannya..
aku mahu terus tersenyum melepaskanny dan bkata padanya "aku turut bahagia utk kamu.."
dan ketika dia berlalu pergi meninggalkanku..
aku mahu dia tahu..bhawa aku akan pasti merindui keberadaannya..
Dan ku lepaskan segalanya, bertemankan ketabahan kerana aku tau, tiada apa yang aku milikki di dunia ciptaan yg Esa ini..
kerana aku sendiri adalah milikNya..

No comments:

Post a Comment