Tuesday 25 October 2011

aku memang budak jahat

assalamualaikum
selamat malam
malam ni
tetibe hati rasa sebak..rasa sedih
kenangkan diri sendiri yang sangat jahat ni
entahlah
bila fikir-fikir
betapa sangat jahatnya aku ni
rasa sedih dan sangat menyesal
kenapa lah aku camni
masa lalu
kalau boleh aku memang dah tak nak ingat semua tu
masa sekarang
masih jer iman aku lemah
selalu tinggal solat
tak baca quran
suka buang masa ngan benda tak berfaedah
dan yang paling tak patutnya
aku kerap susahkan orang yang aku sayang
maafkan aku
sedalam-dalamnya dan sememangnya
aku sangat mintak maaf
untuk orang-orang yang telah aku sakiti pada masa lalu aku
juga masa sekarang
aku sangat berharap korang semua maafkan aku dengan seikhlasnya
aku memang selalu buat silap
kadang-kadang aku nampak 
dan 
kadang-kadang jugak aku tak nampak dan sedar kesilapan aku tu
aku sangat nak jadi orang baik
muslimah yang baik
anak yang baik
teman yang baik
sahabat yang baik
pelajar yang baik
tapi....
masih jugak aku jahat
sampai sekarang
mak...awak....dan korang.....
tolong nasihatkan aku
tolong ingatkan aku
dan tolong bimbing aku 
supaya 
aku mampu jadi ORANG YANG BAIK...

No comments:

Post a Comment