Wednesday 6 January 2010

HAPPY NEW YEAR!

Ini adalah catatan pertama aku untuk tahun yg baru. Sesuai dengan keadaan aku mengalami perubahan yang baru dalam kehidupan aku sendiri. Aku happy sekarang dengan apa yang aku milikki walaupun mungkin ada benda yang aku masih tak milikki. Mungkin lebih baik untuk aku begini, sebab aku dapat merasa ketenangan untuk diri aku sendiri dimana aku tak perlu lagi jadi bukan diri aku yang sebenar. Bila aku sampai kat sini, aku tak lagi rasa sangsi malah keyakinan semakin lahir dalam diri aku. Aku xnak pandang lagi apa yang aku tertinggal, apa yang aku terlepas dan apa yang aku tak sempat nak selamatkan. Bila aku disini, banyak benda yang aku sedar, banyak benda yang aku mulai faham. Hari demi hari, semakin banyak harapan yang bersandar dan menemani aku. Terasa seperti kehidupan ni memang aneh sebab banyak benda yang aku tak pernah jangka aku jumpa dan hampir nak milikki. Aku cuma harap aku akan jumpa dia lagi...
Semalam adalah hari pertama class aku..bes la, dapat kawan baru dan dapat situasi baru. Hari ni pun banyak benda yang aku belajar. Menilai sesuatu dari apa yang kita lihat. Then, cuba untuk memahami dan buat penilaian. Berfikir secara rasional, dan berdoalah untuk cari di mana jawapan untuk persoalan. Semua yang terjadi ada sebab. Aku akan mendoakan segala yang terbaik.

No comments:

Post a Comment